KADRA

Magdalena Szymańska

Magdalena Szymańska

Pedagog wokalny, rehabilitant głosu; założycielka studia wokalnego Przestrzeń Głosu (działa od 2012 r.), prezes i współtwórczyni Musica Est – spółki powołującej do życia dwie szkoły: Studium Muzyki Liturgicznej oraz Przestrzeń Muzyki Rozrywkowej i Jazzu. Od 2015 roku jest certyfikowanym pedagogiem wokalnym NVP Natural Voice Perfection. Jest dyrygentką scholii liturgicznej Marco Angeli działającej przy parafii św. Marcina i Wincentego w Skórzewie. Absolwentka edukacji muzycznej na poznańskiej Akademii Muzycznej. Współpracuje jako trener wokalny m.in. z solistami i chórzystami zespołu Gospel Joy. W 2016 r. nagrała wokale do muzyki filmowej (kompozycje Lecha Jankowskiego do animacji Stacey Steers pt. Edge Of Alchemy), w 2017 r. nagrała chóry do spektaklu „Dupak” (kompozycja Karoliny Supron dla Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu).

koordynator zajęć indywidulnych,
indywidualna emisja głosu,
emisja i fizjologia głosu,
emisja grupowa

Ann Hyjek

Anna Hyjek

Dyrygentka, kantorka, chórzystka, nauczycielka. Studentka studiów magisterskich z dyrygentury chóralnej na Akademii Muzycznej w Poznaniu. Uczy przedmiotów ogólnomuzycznych w Katedralnej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I stopnia. Prowadzi założony przez siebie Chór Kameralny Sine Nomine oraz dominikańską scholę postakademicką. Związana z poznańskim klasztorem oo. dominikanów, gdzie od sześciu lat śpiewa i dyryguje. Regularnie uczestniczy w różnych inicjatywach muzyczno-liturgicznych, w tym współorganizowała warsztaty śpiewu liturgicznego w Poznaniu w latach 2015 i 2016. Obecnie chórzystka Chóru Kameralnego Akademii Muzycznej (Paderewski Chamber Choir) i Sołackiego Chóru Kameralnego, współpracowała również z innymi poznańskimi chórami i zespołami wokalnymi. W wolnych chwilach czyta, chodzi po górach i gra na harfie celtyckiej.

koordynator przedmiotów teoretycznych,
zasady muzyki,
dyrygowanie,
śpiew wielogłosowy

o. Tomasz Grabowski liturgia.pl

źródło: liturgia.pl

o. Tomasz Grabowski OP

Dominikanin, czyli kaznodzieja. Prowadził szereg wykładów poświęconych liturgii w ramach m.in. Dominikańskich Szkół Wiary, Dominikańskiego Studium Filozofii i Teologii, Studium Dominicanum, Wrocławskiego Studium Liturgiczno-Wokalnego. Prowadził również zajęcia dydaktyczne i formacyjne w Kolegium Filozoficzno-Teologicznym oo. Dominikanów. Publikował m.in. w miesięczniku „W drodze”, „List”, „Teofilu”, „Presje” oraz w „Pastores”. Od czasu do czasu pozostawia wpisy na blogu „19te piętro” na stronie Liturgia.pl. Regularnie głosi rekolekcje dla grup, parafii i księży czy wspólnot zakonnych.

Przez wiele lat interesował się i badał historię rytu dominikańskiego. Zajęcie to porzucił z powodu bieżących obowiązków. Pozostała jednak pasja. Słucha greckiego śpiewu liturgicznego, chorału gregoriańskiego i nieco innej muzyki chrześcijańskiej i tej związanej z kultem i zupełnie niezwiązanej.

W latach 2005-2016 prezes Fundacji Dominikański Ośrodek Liturgiczny. Od września 2016 r. prezes Wydawnictwa Polskiej Prowincji Zakonu Kaznodziejskiego „W drodze” w Poznaniu.

Ma ormiańskie korzenie i nieuzasadnioną korzeniami miłość do Włoch. Ceni dobrą kawę i wino, jest świadomym — nieco bardziej niż przeciętny — użytkownikiem Apple. Od lat, jeśli tyko może, składa tekst w systemie LuaLaTeX (również chorał gregoriański).

opieka duszpasterska Studium,
wprowadzenie do teologii liturgii

Maria Antkowiak

Maria Antkowiak

Wokalistka, autorka tekstów i muzyki. Ponadto śpiewaczka operowa (sopran), pedagog wokalny; wiceprezes i współtwórczyni Musica Est – spółki powołującej do życia dwie szkoły: Studium Muzyki Liturgicznej oraz Przestrzeń Muzyki Rozrywkowej i Jazzu. Od 2016 roku jest certyfikowanym pedagogiem wokalnym Natural Voice Perfection. Absolwentka OSM II st. im. Henryka Wieniawskiego w klasie fortepianu oraz poznańskiej Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w klasie śpiewu prof. dr hab. Antoniny Kowtunow. Jest laureatką m.in. I nagrody na I. Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym w Drezdenku oraz trzech nagród specjalnych, w tym za osobowość konkursu i image sceniczny. Zadebiutowała w Teatrze Polskim w operze „Czarodziejski Flet” W. A. Mozarta pod batutą Adama Banaszaka. Od sezonu 2017 występuje na deskach Teatru Wielkiego w Poznaniu jako Papagena w nowej produkcji opery „Czarodziejski flet” pod batutą maestra Gabriela Chmury. Współpracuje również z Teatrem Wielkim w Łodzi w polskiej prapremierze amerykańskiej opery „Streetcar named Desire” André Previna pod dyrekcją maestro Tadeusza Kozłowkiego. Występowała jaka solistka w trasie koncertowej po Chinach z Orkiestrą symfoniczną Philadelfia Festival Orchestra oraz w solowym recitalu pieśni z Julią Wolańską-Gajdą. Współpracuje z Agencją artystyczną ZAF w Berlinie oraz International Music Agency Magadis we Włoszech.

indywidualne emisja głosu

Rafał Maciejewski

Śpiewak, baryton, absolwent Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Łodzi, uczeń prof. L. A. Mroza oraz mgra A. Niemierowicza. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Doktorant Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie śpiewu prof. dr hab. Urszuli Kryger. Wykładowca w Katedrze Organów i Muzyki Kościelnej Akademii Muzycznej w Łodzi.

Rafał Maciejewski zajmuje się również prowadzeniem zespołów wokalnych, organizuje i współtworzy warsztaty muzyki liturgicznej w Polsce. W latach 2005–2015 organista w jednej z łódzkich parafii. Obecnie kantor łódzkiego klasztoru OO. dominikanów. W latach 2011–2013 wykładowca Szkoły Kantorów w Krakowie, od 2014 roku wykładowca Szkoły Śpiewu Liturgicznego przy klasztorze OO. Dominikanów na warszawskim Służewcu.

Trzon jego repertuaru stanowią wokalne utwory sakralne kompozytorów takich jak: J. Rheinberger, M. Reger, A. Dvorzak, ale bliska jest mu również twórczość świecka, m.in. P. Czajkowskiego, F. Chopina, F. Schuberta, J. Brahmsa oraz G. Mahlera. Regularnie koncertuje w Polsce i za granicą. W roku 2016 zdobył wyróżnienie oraz nagrodę specjalną na I Międzynarodowym Konkursie Solowej Wokalistyki Sakralnej w Katowicach.

dobór repertuaru

Marta Nowak

Marta Nowak

Absolwentka Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu kierunku Dyrygentura Chóralna (2017). Kontynuuje studia w zakresie edukacji muzycznej. Na co dzień prowadzi Chór Parafii Farnej oraz scholę śpiewającą podczas Mszy anglojęzycznych w Kościele oo. Dominikanów. Współprowadząc Scholę Lednicką była odpowiedzialna za śpiew na cotygodniowych Mszach oraz dwukrotnie koordynowała i prowadziła Warsztaty Muzyczne nad Lednicą Weekend w C-dur. W 2016 roku przygotowała Chór Lednicki śpiewający podczas Światowych Dni Młodzieży w Krakowie. Zaangażowana w ruch warsztatów liturgiczno-muzycznych. Od września 2017 roku pracuje w Szkole Podstawowej i Liceum im. Matki Jadwigi Borzęckiej Zgromadzenia Sióstr Zmartwychwstania Pańskiego w Poznaniu, gdzie prowadzi lekcje muzyki oraz młodzieżowy zespół muzyczny. Poznanianka z urodzenia i wyboru. Wciąż zostaje pod ogromnym wrażeniem siły jaką ma w sobie wspólny śpiew. W wolnym czasie podróżuje, konsekwentnie dowodząc, że wszystkie drogi prowadzą do Rzymu.

czytanie nut głosem

Karolina Supron

Karolina Supron

Wokalistka na wielu albumach studyjnych, m. in.: Gienek Loska BAND „Hazardzista”, „cudowny świat”, „Jarzynki i przyjaciele”, „Vivaldi jak 300 lat temu”, Maciej Maleńczuk „Tęczowa Swasta”, Stanisława Celińska „Atramentowa”, Stanisława Celińska „Suplement”, De Mono „XXX”, IDA „Prosta historia”, Strachy Na Lachy „Przechodzień o wschodzie”. Na co dzień związana jest ze Szkołą Tańca Współczesnego w Poznaniu, szkołą wokalną „Przestrzeń Głosu”, a także ze studiem aktorskim STA. Stworzyła muzykę do spektakli dyplomowych: „Lalki” reż. D. Abbe (Teatr Nowy, 2016r.), „Gromiwoja wg Arystofanesa” reż. J. Moszkowicza (Studio STA, 2017r.) oraz do „Dupaka” (Scena Wspólna, 2017r.).

Jako aktorka zagrała m. in. w: teledyskach Verby, Dwa Sławy, Palucha („Gdybyś kiedyś“). W 2016 roku wcieliła się w rolę Amy Winehouse (Teatr Wielki, Poznań).

indywidualna emisja głosu

GOŚCIE SPECJALNI

Ula Rogala

Urszula Rogala

Kompozytorka, dyrygentka, wokalistka, absolwentka kompozycji na Uniwersytecie Muzycznym im. F. Chopina w Warszawie. Od wielu lat pasjonuje się muzyką liturgiczną. Związana z parafią oo.Dominikanów na Służewie, gdzie od kilkunastu lat dyryguje scholami i śpiewa. Obecnie dyryguje również chórem parafialnym w Starej Iwicznej k.Warszawy oraz od 2016 r. City Poland Choir. Uczy emisji głosu w dominikańskim nowicjacie na warszawskim Służewie oraz u Mniszek dominikańskich w Radoniach. Komponuje pieśni liturgiczne; niektóre z nich znajdują się w śpiewnikach Niepojęta Trójco tom I i II, oraz w śpiewniku karmelitańskim Chcę widzieć Boga. Pieśni jej autorstwa zostały również nagrane na płytach Dominikańskiego Ośrodka Liturgicznego (płyty Duszo Chrystusowa oraz Marana Tha). Jest jedną z założycielek Szkoły Śpiewu Liturgicznego w Warszawie.

o. Grzegorz Doniec

o. Grzegorz Doniec OP

Dominikanin, muzyk-instrumentalista, pasjonat liturgii i muzyki liturgicznej, pracownik Fundacji Dominikański Ośrodek Liturgiczny. Jest absolwentem Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie klarnetu oraz polonistyki na Uniwersytecie Jagiellońskim, a także Kolegium Filozoficzno-Teologicznego Ojców Dominikanów w Krakowie. Koncertował m.in. z Orkiestrą Państwowej Filharmonii w Krakowie w kraju i za granicą. W Zakonie, jako wieloletni kantor, uczył śpiewu i był inicjatorem różnych inicjatyw muzycznych, związanych głównie z popularyzacją chorału gregoriańskiego. Swoją pracę magisterską z teologii poświęcił prezentacji muzyki liturgicznej w ujęciu Josepha Ratzingera – Benedykta XVI. Jest założycielem bractwa śpiewaczego San Clemente, działajacego przy krakowskiej bazylice oo. Dominikanów, z którym – w jego krótkiej historii – zorganizował już kilka udanych koncertów, m.in. we współpracy z Scholæ Cantorum Minorum Chosoviensis. Prowadzi zajęcia w krakowskiej Szkole Kantorów oraz w warszawskiej Szkole Śpiewu Liturgicznego.

o. Dominik Jurczak liturgia.pl

źródło: liturgia.pl

o. Dominik Jurczak OP

Dominikanin, w 2011 r. uzyskał licencjat kościelny z teologii dogmatycznej na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie, a w 2017 r. obronił doktorat z nauk liturgicznych w Papieskim Instytucie Liturgicznym w Rzymie. Jest członkiem Międzynarodowej Komisji Liturgicznej Zakonu Kaznodziejskiego, Komisji ds. Liturgii i Duszpasterstwa Liturgicznego Archidiecezji Krakowskiej oraz liturgistą konwentu krakowskiego.

Obecnie prowadzi wykłady w Papieskim Instytucie Liturgicznym „Anselmianum” w Rzymie, zajęcia dydaktyczne i formacyjne w Kolegium Filozoficzno-Teologicznym Polskiej Prowincji Dominikanów w Krakowie; wielokrotnie brał udział spotkaniach dotyczących liturgii w ramach Dominikańskich Szkół Wiary. Publikował m.in. w miesięczniku „W drodze”, w „Teofilu”, w „Ecclesia Orans”, na stronie Liturgia.pl.

Pasjonuje się historią ksiąg liturgicznych, eklezjologią, krytyką i hermeneutyką tekstów liturgicznych.

o. Stanisław Nowak liturgia.pl

źródło: liturgia.pl

o. Stanisław Nowak OP

Mgr teologii Papieskiej Akademii Teologicznej, kantor, duszpasterz akademicki (schola, warsztaty muzyki liturgicznej), nauczyciel chorału, rekolekcjonista. Zainteresowania – modlitwa śpiewem, liturgia.

o. Wojciech Sznyk liturgia.pl

źródło: liturgia.pl

o. Wojciech Sznyk OP

Dominikanin, absolwent filozofii na Uniwersytecie Łódzkim, teologii na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie oraz Podyplomowych Studiów Chórmistrzostwa i Emisji Głosu na Akademii Muzycznej w Bydgoszczy.

Przed wstąpieniem do zakonu zaangażowany w Ruch Światło-Życie, odnowę charyzmatyczną, spotkania w duchu Taizé, duszpasterstwo młodzieżowe i akademickie. Prowadził schole liturgiczne, pełnił funkcję kantora oraz brał udział w różnego rodzaju przedsięwzięciach muzycznych religijnych i świeckich.

Od połowy 2016 r. mieszka w klasztorze w Gdańsku, gdzie pełni funkcję kantora klasztoru, posługuje jako duszpasterz młodzieży, katecheta w szkole podstawowej i przygotowuje młodzież do bierzmowania.

Zainteresowania: muzyka liturgiczna (chorał gregoriański, polonizacja chorału, śpiew wielogłosowy, monodia ludowa) ,emisja głosu oraz muzyka rockowa i musical.

Bartek Karwański

Bartłomiej Karwański

Absolwent Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu na specjalności dyrygentura chóralna w klasie prof. dra hab. Przemysława Pałki. Obecnie pracuje, jako asystent na IV Wydziale tej właśnie uczelni. Od początku studiów związany z Chórem Kameralnym Akademii Muzycznej w Poznaniu. Brał udział w licznych warsztatach muzycznych, m.in.: w seminariach przy PNChM, warsztatach Chóralne Abecadło oraz Międzynarodowej Letniej Akademii Jazzu w Krakowie. Od 2012 roku jest dyrygentem Scholi Lednickiej funkcjonującej przy kościele oo. Dominikanów w Poznaniu, która swoim śpiewem uświetnia Spotkania Młodych LEDNICA 2000. W kwietniu 2016 roku zdobył I miejsce na XVI Ogólnopolskim Konkursie Dyrygentów Chóralnych im. Stanisława Kulczyńskiego w Poznaniu. Jako jeden z czterech dyrygentów przygotowywał oraz prowadził Chór i Orkiestrę na Światowych Dniach Młodzieży – Kraków 2016.

dyrygowanie,
śpiew wielogłosowy